2014. szeptember 21., vasárnap

Kiersten White: Paranormalcy – Természetfölötti

Egy kicsit el vagyok úszva a bejegyzések terén, de próbálok azért frissítgetni, ha van időm. Még nagyon bele kell szoknom az egyetemi életbe és a sok tanulás mellett nem sok időm marad olvasni se, blogot írni meg aztán még annyi se sajnos. Úgyhogy bocsánat, hogy most ennyire elhanyagolom, de ma egy új bejegyzéssel készültem, ami nem más mint a...



Kiersten White: Paranormalcy – Természetfölötti


Fülszöveg:

Vámpírok.
Látom, amit ti nem láttok.
Vérfarkasok.
Megtalálom, ami rátok vadászik.
Tündérek.
Megvédelek benneteket.
Alakváltók.
Most én sem tudlak megvédeni titeket.
 Hi, Evie vagyok és tulajdonképpen teljesen normális. Legalábbis mindig ezt hittem magamról, leszámítva, hogy a legjobb barátnőm sellő, a volt barátom pedig tündér. Annyit még hozzátennék az igazsághoz, hogy én vagyok az egyedüli a világon, aki felismerem a paranormális lényeket, akárhogy álcázzák is magukat. Ezért is dolgozom a Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatalnál. Ennyit akkor a normalitásról. De aztán bejött Lend a képbe. Iszonyú helyes srác, nagyon figyelmes, egyébként alakváltó. Felbolygatta az egész eddigi kis életemet, nem beszélve egy sötét jóslatról, amely egy az egyben rám illik. Pedig én egyáltalán nem vagyok gonosz, csak valami félreértés lehet az egész. Utána kell járnom: tudni akarom végre, hogy ki is vagyok valójában, de a legfontosabb: Nem akarom Lendet elveszíteni!

Borítóról:

A borító alapvetően szép, de sok köze nincs a történethez, azt leszámítva, hogy főhősnőnk egy szőke hajú rózsaszín mániás lány. A borítón szereplő csaj, közönbös és unott fejet vág, ami nagyon unszimpatikussá teszi és ez elég lehangoló. A történetben Evie szerintem nem egy ilyen besavanyodott ,,ember". Az az előtérbe helyezett növény nem tudom mi célt szolgál, de jól nézne ki a megfelelő környezetben.

Könyv:

Olyan nagyon szomorú vagyok a könyv miatt, hogy az leírhatatlan. Olyan sokat vártam ettől a történettől, hogy szabályosan fájt, amikor rá kellett jönnöm, hogy ez nem az, amire számítottam. Ahogy vásárlás előtt olvastam a fülszöveget és amiket hallottam róla, arra számítottam, hogy ebben megtalálok mindent, amire szükségem van. De sajnos csalódnom kellett. Nem azt kaptam, amire vártam.
A történések központjában egy roppant bosszantó lány áll, aki nem is tudja mi is pontosan. Ezen kívül ismét kifogtam egy rózsaszín mániás csajt. Ami szintén idegesített. A legjobban a rózsaszín sokkolója akasztott ki. Eviet úgy nevelték, hogy a természetfeletti lények veszélyesek és mindet el kell fogni és hatástalanítani. Ő ebben az elvben nem is kételkedett, ment a parancs után.  Ám egyszer csak jött egy furcsa idegen, aki persze egy vele egykorú fiú. Főhősnőnk, Evie egyből beleszeretett, mert hát miért is ne. Ám ez az új és idegen fiú, sem egy átlagos ember. Ő is egy paranormális lény, de különös módon Evie őt nem nézi le annyira, mint a többi lényt. Vártam valami nagy fordulatot a kapcsolatukban, de sajnos hiába vártam. De a nagy romantika közepette feltűnik Evie exe is, aki egy kicsit agresszívabb, mint kellene és nagyon nyomul. Ő pedig nem más, mint egy tündér, Reth. Reth is a NPEH-nál dolgozik, bár ő sem önszántából. Igazából számomra csak az ő karaktere volt érdekes és izgalmas. Róla szívesen olvastam volna többet is.
Eközben egy veszélyes lény gyilkolja a paranormális lényeket, de ezzel Evie és Lend nem is foglalkozik, mert éppen szerelmesek. Idő közben Evie rájön, hogy mi is ő, de ez sem kerül annyira előtérbe, mint kellene.
Evie káromkodásától pedig a falnak terveztem szaladni. Értem én, hogy különleges módon akarta kifejezni, mert ez menő, de nem volt az. Idegesítő volt.
Semmi nagy harcjelenet nincs, semmi keményebb élet-halál kérdés, így hát nem túl izgalmas könyv. Történik pár halál eset is, de ezekkel sem foglalkoznak. Persze tudom, hogy jobb túllépni és nem a múltban élni, de ha valaki meghal, azzal azért egy kicsit többet illene foglalkozni.
Az egyetlen ami tetszett, az az új típusú természetfeletti lények megjelenése volt, mint például a sellők, mocsári boszorkány és vízi szellem.  De a kinézetükön kívül nem sokat tudunk meg róluk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése